Häst eller ponny?

Det finns många olika åsikter om när man skall gå upp på stor häst från ponny.

Vissa tycker att "ponny åren" är den roligaste tiden och att man skall ha ponny tills man är 18 år. Medans vissa tycker att man skall gå upp på storhäst när man är 15 eller 16. Jag vet inte riktigt vad jag tycker!

Jag har kompisar som har  gått upp på storhäst och önskar att dem gjort det tidigare eftersom dem får ut mer av ridningen. Sen finns det folk som vill ha ponny gärna ett tag efter dem fyllt 18.

Vad tycker ni? När skall man gå upp på storhäst?




Komentera!

 

Kommentera!<3
Postat av: Tuva

Har hört att svenskar går upp på storhäst lite försent.. Tydligen "ska" man gå upp när man är runt 14-15 om man verkligen vill komma någonstans. Det kommer nog jag göra men vid sidan om kommer jag fortsätta tävla ponny samtidigt så länge det går så det tycker jag man ska göra! :)

2011-04-09 @ 22:03:19
URL: http://ryttarnas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det beror helt o hållet hur du själv känner. Testa rida lite stora hästar o se hur det känns :)

2011-04-09 @ 22:13:05
Postat av: Emma

Jag tycker att man ska gå på magkänslan, vissa är ju för långa för att rida ponny innan man fyllt 18. Om man känner att man vill byta upp till stor häst tycker jag man ska det. Men om man vill stanna kvar på ponny så tycker jag att det är smart. Själv skulle jag nog inte byta till stor häst än. Själv har jag ridit flera stor hästar men jag tycker att ponny passar mig utmärkt :) Så jag tycker man ska gå på vad som känns bäst själv och vad man får ut mest av.

2011-04-09 @ 22:15:30
URL: http://theponilife.blogg.se/
Postat av: Lova

jag är 13, nyss fyllt.

& jag ska gå upp på storhäst när jag fyller 14, om ett år alltså :)

i erat fall ska nog ni vänta tills ni blir 15.

fast gör som ni vill, gå på magkänslan!

go for it bruuuudar

kram :)

2011-04-10 @ 09:45:19
URL: http://thegirlintown.blogg.se/
Postat av: Elli

Jag tycker nog storhäst är roligast! Skulle jag haft lite andra erfarenheter i yngre ålder så skulle jag gärna ha gjort detta tidigare! Men jag har ju också fått rida andra olika storhästar, och det känns ju bättre då! :)

2011-04-11 @ 14:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0