Ridpass Fire 2/4


Ja som sagt tränade jag idag, jag tycker att det gick jätte bra:) Vi tränade mest på bjudningen så att hans gång skall komma fram och han fick en jätte bra gång:) Ja det var roligt att rida fick verkligen en känsla av att han lyssnade super och allt gick jätte bra:) Det var även ganska jobbigt efterssom det var mycket ben. Men det var väldigt roligt:)

Det vi först gjorde var att trava samt gallopera på volterna och i traven ökade och minskade vi medans i gallopen ökade vi mer eller vi ville få bjudningen inte det att steget längdes utan att han ville fram. Vi red även på hela spåret där vi gjorde lite samma sak. Sedan red jag även på sepentiner (ökade i traven) och på mitten av serpentinens båge skulle det vara skritt ett steg sedan trav igen. Ja så mycket lydnand, vi gjorde även en lite liknande övning i gallop fast då bröt jag av till trav i mitten av den raka delen.

Jag tycker att allting gick jätte bra men dessvärre så kom inte kameran med:( Så tyvärr inga bilder:( Men jag bjuder på en gammal bild

Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0