Säkerhetsväst!

Säkerhetsväst är något som man har olika åsikter om. Många tycker att man alltid skall andvända säkerhetsväst, och några andvänder A L D R I G säkerhetsväst. Jag andvänder säkerhetsväst vid hoppning och uteritt.

Jag tycker att man skall ha säkerhetsväst vid hoppning och ute rit för det är då man kan landa på pinnad och bommar. När man rider dressyr sp kämnns det ju onödigt och jag tyvker också att det förstör sitsen. Så säkerhetsvästen åker på vid uteritt och hoåppning.

Jag köpte faktiskt min första säkerhetsväst när vi hade Shadow och då hade jag aldrig andvänt säkerhets väst på ridskolan. Så jjag andvände inte så ofta nu heller!

Vad tycker ni och hur ofta och när andvänder ni säkerhetsväst?



Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0