Sommarbete tänk på skydd

En sak som jag tycker att man innom hästvärlden borde bli bättre på är att se till att hästarna har skydd under sommaren. Då menar jag när de är på sommarbete men även annars. Det är kanske inte så kallt och lerigt, men det kan blåsa och även regna. SÅ jag tycker att hästar på sommarbete skall ha ordentligt skydd som om de gick ute dygnet runt på vintern. DÅ hade nog inte någon velat ha sin häst utan skydd Eller?

Sedan tycker jag att man även skall se till att hästarna kan välja att stå i skugga under sommaren när det är väldigt varmt. På samma sätt som det kan bli för varmt för oss kan det bli det för hästarna också. Jag tycker att detta är värt att tänka på:) Så nu när sommaren kommer försök se till att din häst har val att göra, vill den stå i skugga eller i sol, vill den gå in under ett vindskydd och tak överhuvudet när det regnar se till att den kan det. För du kan ju göra som du vill varför skall inte hästar kunna göra det? Ja tänk dig att stå i ösregn utan att kunna gå in inte så roligt.

Ja bjuder på en gullig bild på Shadow när han står i solen (Detta var under hösten) så en gammal bild:)

Kram


Kommentera!<3
Postat av: elso å linnet

sv: åh vad roligt, du vart jag ännu mer peppad på att köpa:)

samma här!:)

2011-04-21 @ 20:38:12
URL: http://hovkrats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0