Tränare!

Jag tycker att det är jätte viktigt att träna för tränare eller i alla fall ha någon som ser hur det ser ut. personen som hjälper till behöver inte vara jätte duktig, jag hjälper Jennifer ibland och hon hjälper mig ibland. Det är inte bera för att man skall få hjälp med hur hästen går utan även att ha någon som tjatar om hur sitsen är. Jag har haft tur med att ha en mamma som har tjatat på mig angående min sits och tror att det har hjälpt mi mycket. Om man inte har någon som påminner en om hur man skall sitta å blir det ofta att man glömmer borty eller inte märker det mistagety man gör.

Jag tycker att träning är viktigt för alla! I alla åldrar och nivåer. Om man inte tränar utvecklas inte ridningen på samma sät och man står och "stampar" på samma ställe. Jag har även hjälp lite kompisar, och medryttare som vi haft på Shadow. Jag tycker att det är viktigt att ta hjälp och även be om hjälp. Jag har ju mamma, pappa och Jennifer men alla har inte den möjligheten. Så om ni har en kompis i stallet som kanske även är yngre eller lite äldre så tycker jag endå att man skall våga be om hjälp. Jag skulle bara bli glad om någon bad mig om hjälp.



Vist ritar jag fint! ;)

Men hoppa att ni förstår vad jag menar och tränar en massa så ni blir riktigt duktiga!


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0