Svar på tal

Denna kommentar fick jag på inlägget om Rollkur som lades upp igår och jag tänkte svara så att det inte blir några missförstånd.
Detta var kommentaren
Herregud, nu får jag dåligt samvete för att jag rider dressyr.. :s
Vad menas med videon egentligen?

Svar:
Nej det ska du inte ha för dressyren är skonsam mot hästen då man tar bort lite av belastningen på frambenen och gör så att belastningen är jämt fördelad. Men däremot ska du inte enligt mig i alla fall rida Rollkur som är när man över böjer hästen eller rider den extremt bakom lodplan som vissa bilder på videon så nuddade hästens huve bogen, detta skadar hästen som du kanske såg eller förstod av videon.
Hoppas att det är lite klarare nu! :)
Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0