Gårdagens ridpass Fire!


När vi skrittade fram blåste det ganska mycket och då skramlade dörren. DÅ tyckte Fire att dörren var jätte läskig och tittadde ganska mycket men när vi gått förbi dörren ett par gånger så tyckte han inte att den var lia läskig. När jag började trava var han verkligen kanon fin! Började frusta efter nått varv och var väldig mjuk och slappnade av. Men när vi skulle gallopera blev han spänd och ganska jobbig. Han tittade på två hörnor som det står saker i och ville nte riktigt gå fram. Sen skulle Jennifer och pappa envisas med att rida ivägen för mig (jag tyckte att dem var ivägen men igentligen var dem nog inte det ;) ) då blev jag okonsentrerad och då gick det ju inte direkt bättre.

Men efter tag blev jag arg på Jennifer och konstigt nog så blev jag mer konsentrerad då! Haha, men då gick det i alla fall bättre. Han blev mjukare och finare i både traven och gallopen så i slutet var ha riktigt fin! :)

Ja, jag var dum och okonsentrerad så gick det dåligt men när jag blev mer konsentrerad så blev han också der efter ett tag och då gick det ju bra! :)


Älskar dig killen <3333!


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0