Hästar flockdjur!

Ja jag kan inte förstå de som inte har sina hästar med en annan häst för att de är rädda om hästen eller liknande. Visst om hästen är agresiv eller att det inte finns någon bra kompis där man står men hästar är faktiskt flockdjur och jag tror att ett liv utan en hästkompis som häst inte är så roligt. Även om hästen är sjuk/halt är det självklart att hästen skall stå ensam. Men annars så tycker jag att hästarna skall ha en kompis!

Alla våra hästar står med en annan häst i hagen och trivs jätte bra:) Dock har vi haft problem med hagkompisar då de hästar vi testat inte fungerat. Så om du har en häst som står ensam i hagen försök hitta en kompis till den för de mår inte bra det är som att du skulle få sitta i ett eget klassrum hela skoldagarna tror inte att det hade varit så roligt. För hästar som är ensama står bara still om de inte är stressade och springer av den andledningen men annars så står de still och har tråkigt Snälla hästar är flockdjur! (Finns självklart undantag som sjukdommar eller att de inte trivs!)

Våra hästar har hagkompisar och står såhär i hagen:)

Shadow står med en häst som heter Big boy (Biggen)

Fire står med hästen Nero

Don står med hästen Oktas

Ja alla har en hagkompis:)

Detta är min åsikt och vad jag tycker vad tycker ni?

Kram


Kommentera!<3
Postat av: Emma

Hejsan, jätte fin blogg!! <33

2011-02-22 @ 21:15:32
URL: http://footoemma.blogg.se/
Postat av: Nathalie /Nero

Neeeero <3

2011-02-23 @ 16:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0