Jag skall förtydliga mig!

Dessa komentarer har jag fått och vil bara berätta vad jag menade!

Men i inlägget som ni skrev värkde det som att ni såg ner på de som tävlade varge helg. Men i själva värket borde du se upp till dom som har bra tävlingis nerver.

Men självklart ska man ta hand om hästen väl :D

Håller verkligen med Ingrid Och Anonym , Hästarna tycker oxå det är roligt att tävla lika roligt som ryttaren tycker i vissa fall. Man måste ju nästan ha någt mål typ jag ska starta LA när jag och min häst kan göra det .

men om man tävlar är man ju duktig. Sluta hålla på att klaga på folk som är duktiga och tävla. Herregud ni låter bara avundsjuka.

men dom flesta skriver nog så eftersom att det väldigt många som tävlar och det är ett väldigt bra sätt att få reda fort på ungefär vilken nivå folk ligger på när man tex är ny läsare! Dom flesta tävlar för att dom tycker att det är roligt, jag tror dom flesta tycker att det är kul att visa upp sig om man är bra på något! Det är ju lättare att fråga vad tävlar på på för nivå eftersom att om man frågar avd fokl rider för röselser är det ändå väldigt svårt att få sig en uppfattning om hur personen rider eftersom att man kan göra röselserna på väldigt olika nivåer!


Jag vill bara säga att jag tycker inte att det är fel att man tävlar varje helg utan bara att hästvärden är så himla tävlingsfixerade!  Jag förstår att det finns folk som tycker att det är roligt och tä'vla och hästen också tycker att det är roligt och tävla! MEn varför skall vi gämföra varandra?

Vilken klass tävlar du? Jaha jag tävlar mycket högre och liknande! Jag förstår att det kan vara roligt att tävla men jag förstår intevarför alla ser tävlingen som en självklarhet när det gäller preivat ryttare!

Man behöver vell inte vara sämre på att rida för att man inte tävlar! Det finns vell jätte duktiga beridare som inte är ett dugg intresserade av tävling!

Sen tycker jag att det är fegt att ni som är anonyma inte vågar stå för eran synpunkt!

Ni som tycker det är roligt att tävla och era hästar tycker det! Varsegood! MEn måste man räkna med att alla andra gör det? Jag tycker inte att jag är en jätte duktig ryttare eller så men jag tror att jag rider minst lika bra som vissa som TÄVLAR! EFtersom att man TÄVLAR verkar ju vara så viktigt för er!

Ni som komenterar kan ju i alla fall våga stå för det ni tycker! JAg påstår inte att ni tycker fel! MEn man kan ju stå för det man tycker!


Kommentera!<3
Postat av: Carolina - S.Assla

Är varje stycke olika personer? :)

2011-02-16 @ 19:30:31
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det var jag som skrev det här: Men i inlägget som ni skrev värkde det som att ni såg ner på de som tävlade varge helg. Men i själva värket borde du se upp till dom som har bra tävlingis nerver.



Men självklart ska man ta hand om hästen väl :D



2011-02-16 @ 19:57:56
URL: http://ingridsandras.blogg.se/
Postat av: Elin

Fin blogg :)



Btw, har frågestund i min blogg, du får gärna fråga en eller några frågor :D

2011-02-16 @ 20:23:39
URL: http://eeliinl.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Grejen med tävling med är inte att man jämför med varann! Man jämför med sig själv och försöker bli bättre än sig själv. Man tävlar mot sig själv. Visst man behöver inte tävlaom man inte vill. Men dom flesta tävlar inte för att jämföra sig med andra utan för att dom tycker det är kul!

2011-02-17 @ 17:29:32
URL: http://ingridsandras.blogg.se/
Postat av: Emma

Varför blir du så arg och uppstressad? ingen har väl sagt att du rider dåligt? Men jag tycker iaf att det inte är någon mening att träna för en tränare om man inte ska tävla? varför slösa pengar om man inte har något att träna för? och framför allt: VARFÖR VILL DU BLI BÄTTRE?

Det är ju en helt annan sak att ha en ponny som inte är så duktig och kanske bara vill gå i skogen, men om man har en duktig ponny ska man väl inte slösa bort talangen? vill du inte visa upp vad du och din ponny kan? Okej visst du kanske bara vill visa upp vad ni kan för er själva men vad är det roliga med det?

Det kan ju oxå vara väldigt roligt att tävla, inte bara för tävlingen skull, utan gemenskapen på tävlingsplatsen. Om du inte har några tävlingsnerver precis så se det inte som en tävling. Se det som en chans att se vad du och din ponny går för. Och är det inte kul att drömma?

Drömmer du aldrig om att tävla SM tillsammans med din ponny? åka iväg på roliga cuper och ha kul tillsammans med din ponny och dina vänner?



Men visst träna du, men man har ju inget att se fram emot?

bara min åsikt :)

2011-02-20 @ 22:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0