Säkerheten/Snyggheten

Ja vad tycker ni är säkerhgeten viktigare än vad som är snyggt eller är det snygga det viktiga?


Säkerhetsstigbyglar kan räda liv och förhindra skador ändå använder alla inte det. Är det för att det är viktigare att vara snygg eller varför har man egentligen "vanliga stigbyglar"? Jag tycker att man skall använda säkerhetsstigbyglar på de hästar som amn vet att det kan behövas. Om man blir avkastad ganska ofta eller liknande. Men man kna inte vara säker på att en "säker" häst är säker men jag tycker att det är något man skall tänka på och att man skall komma ihåg vad som kan händ aom man inte anväder säkerhetsstigbyglar.

Vad tycker ni om detta?

Kram

Kommentera!<3
Postat av: Emma :)

Jag tycker man ska använda säkerhets-stigbyglar då man ALDRIG kan förutsätta att man sitter kvar. Hästen är ett djur, och vi kan faktiskt inte styra över den till 100%. Så absolut väljer jag SÄKERHET när jag tävlar :)

2011-02-27 @ 13:44:14
URL: http://alexandraoemma.blogg.se/
Postat av: Myran

Säkerheten är helt klart viktigast! Sen har jag vart med om fall där säkerhetsstigbyglarna inte är så säkra som man tror (vet inte om det gäller de mer invecklade). De som är säkrast ska vara vanliga, tunga, lagom stora stigbyglar. De bästa säkerhetsstigbyglarna skulle vara de australienska (de böjda). De värsta skulle tydligen vara lätta aluminium som man fastnar hur lätt som helst i.. :S Ska som jag kan hitta artikeln om folk är intresserade =)

2011-02-27 @ 14:37:19
URL: http://trinnie.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker defenitivt att man ska ha säkerhetsstigbyglar. Säkerhet är MYCKET viktigare än vara snygg, och man är ju inte särskilt snygg om man blir släpad efter hästen eller hur?

2011-02-27 @ 16:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0