Svar på frågestunden!

Är ni lika gamla ?
Ja, vi e ju tvillingar! :P Skiljer 11 minuter!

Hur gamla är ni ?
Vi är 14!

Hur stora är era ponnyer ?
Båda är D-ponnyer, 144 och 146!

har ni tävlat något med fire ennu?
Jennifer har tävlat två klubbtävlingar, men vi skall tävla mer när det blir lite varmare.
:)
juste en fråga till hur många besökare har ni varje dag?
Det är jätte olika igår hade vi 85, men inte så många!:P

eran största kärlek?
haha! LIte svår fråga, förstår inte om du menar nu eller haft, mäniska eller djur. Men du får både mäniskor och djur
Carro:
Mäniskor: tror inte att jag haft nån kärlek på det sättet!
Djur: Våra hästar! <3

Jenni:
Ja min största kärlek är vell hästarna men inte på det sättet jag tror du menar:) Annars vet jag inte;P

vad vill ni bli när ni blir stora (jobb)?
Carro:
Svår fråga, har varit inne på lite olika saker genom åren. Delfinskötare hadde ju varit underbart, Beridare kanske, ridande polis, djur polis, kriminaldetekniker (reder ut mord mm) Jaust nu vet jag inte! ;P

Jenni:
Det är en riktigt svår fråga som jag inte vet svaret på. Kanske vill jag jobba med hästar eller inte. Många som jobbar med hästar ser det som ett vanligt jobb och hästarna är min kärlek och fritid så jag vet inte om det skulle leda till att jag trötnar. Även så är hästvärlden inte direkt känd för att vara välbetald;) Men advokat har slagit mig in några gånger

när tror ni att ni kommer att ha sex första gången?
Carro: Vad är det för fråga? Jag kan ju säga såhär det kommer/har hända/hänt förr eller senare ;)! Vem vet?
Jenni: Vem vet? Inte jag inte ni? Eller Haha Ja en lite udda fråga får ett udda svar;)

vad är dte bästa med era hästar?
Carro: Allt e bra med dem, dem är de underbaraste ever.

Jenni: Ja det går inte att säga just en sak för båda är helt fantastiska och de bästa ever:)

vilken är eran favoritras/favoritraser?
Carro: Ja, det var svårt. Shadow e ju okänd och Fire New Forest så det får vell bli New forest.
Jenni: Jag har ingen direkt favoritras. Ja som Carro sa Shadow okänd(Ridponny) Fire (New forest) Och dem älskar jag:) Ja men jag kan säga att jag inte har en favorit ras utan dömmer en häst som indevid.

Har du nån kille?
Carro: Noop!
Jenni: Nupp Tyvärr Någon som jag kan ta eller;)

Vad för musik gillar du?
Carro: Jag gillar nog den mästa musiken! Men just nu är justin bieber som är höhgst upp på listan!
Jenni: Ja det är en bra fråga. Är inte musik beroende som mina kompisar är men ja väldigt mycket av de mordärna musiken:)


Va har du för favorit klädaffär?
Carro: Gina tror jag!
Jenni: Ja jag har väldigt svår att hitta kläder så jag letar på väldigt många affärer men jeans köper jag mäst på Gina som passar:)

Va e ditt favorit märke på häst kläder?
Carro: pikeur har ju snygga saker men e ju ganska dyrt och jag e ganska duktig på att ta sönder mina ridbyxor! :P
Jenni: Ja jag tycker att pikeur men vet inte riktigt:P

Gör ni nån annan sport än ridning?
Carro: INte nu men har gjort, Fotboll (testat), Frisbee (typ en termin), gymnastik (ganska länge), simmning, teater (kanske inte en sport men, men), jag har säkert missat någon/några
Jenni: Som sagt lägger vi väldigt mycket tid på hästarna och har hållt på ganska länge med olika saker (Som Carro skrev) men var tvungna att sluta när vi red oftare:)

Hur länge har du ridit?
Carro: påriktigt i 8 eller 9 år! :)
Jenni: På riktigt 8 eller 9 år som Carro;P


Har du och din söta syster ridit lika länge?
Ja, det har vi! :)

Är detta er första blogg elr har ni haft ngn annan innan?
Tvillingryttarna har vi haft förut men sedan slutade vi att blogga:( När vi sedan ville börja blogga igen så startade vi om bloggen:) Vi har även hafft egna bloggar tidigare. 
 

Hur länge har du/ni bloggat?
PÅ denna i ca 115 dagar.

Men fortsätt att fråga detta var bara första delen;) Super kul att ni frågar så mycket:) Men som sagt fråga mer!

Hur ofta rider er medryttare?
Just nu rider vår medryttare 3 gånger i veckan men kommer snart rida 1 gång i veckan.

Vilka tränare tränar ni för?
Ja, just nu tränar vi bara för mamma eftersom vi varit sjuka i 3 månaders tid nu! Så det har varit lite svårt att träna. Men vi skulle ha varit med i en dressyrkurs mån - ons denna vecka men dem fick vaccin i måndags så det gick ju inte! :(
Men tidigare har vi tränat för en tjej som heter Isabelle och när jag trändade hoppning Pelle och Linda men det var ett tag sedan jag tränade hoppning;)

vad tycker ni är roligast hoppning eller dressyr?
Carro:
Dressyr! :D
Jenni:
Dressyr:P

Hur kommer det sig att ni inte köpte hopphäst ist för dressyrhäst?
Shadow var ju en alraond häst från början men nu e han så gammal att vi hoppar väldigt sällan. Att vi tog just Fire på foder var för att vi helst ville ha en ponny på foder då man slipper sälja utan man lämnar tillbaka och slipper krånglet med att sälja. Sen tycker vi båda att dressyr är roligast och när vi träffade Fire första gångn så föll vi för honnom. Det beror även på att vi red väldigt mycket dressyr på Shadow och då blev det roligast:)

Hur gammla var ni när ni började rida?
Vi var sex när vi började rida mer på riktig eller gå på ridskola. Sen var mamma ordförande på ridskolan där vi började rida. Så innan vi började på ridskolan hyrde vi en varsin pnny nån gång i månaden. Sen om man kollar på bilder från skansen och massa andra ställen så satt vi alltid på en häst på ett ponnyvarv.

Har ni alltid haft egen häst, eller gått på ridskolan innan?
Vi har gått på ridskola innan! Vi fick Shadow på våran födelsedag (9/12) 2008 men hadde haft honnom på foder och massa annat innan. Don köpte mamma och pappa jan 2009. Fire fick vi på foder 1 april 2010! Vilket april skämt va?

Vilka klasser tävlar ni?
Vi har tävlar dressyr L:B men skall komma igång mer med tävlandet denna sesong (när det blir varmare). Jennifer har tävlat Shadow hoppning L:D och L:C!

Vart vill ni nå? Med ridningen alltså?
Carro: Ja, det var en svår fråga men man vill väl alltid bli bättre! Jag vill nå så långt som möjligt med mina ponnyer. Men en riktigt svår fråga!

Jenni: Jag vill nå så långt som möjligt. Dels på ponny men även på häst senare. Jag her just nu inget mål som jag vill komma till men skall träna och nu börja tävla och se vart det leder. Sedan vet man ju aldrig vad som kommer hända i framtiden...... 

Vart bor ni?
Vi tänker inte berätta exakt men vi bor i stockolm!

Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0