Svar på komentar!

Denna komentar fick jag av en läsare:

Varför blir du så arg och uppstressad? ingen har väl sagt att du rider dåligt? Men jag tycker iaf att det inte är någon mening att träna för en tränare om man inte ska tävla? varför slösa pengar om man inte har något att träna för? och framför allt: VARFÖR VILL DU BLI BÄTTRE?
Det är ju en helt annan sak att ha en ponny som inte är så duktig och kanske bara vill gå i skogen, men om man har en duktig ponny ska man väl inte slösa bort talangen? vill du inte visa upp vad du och din ponny kan? Okej visst du kanske bara vill visa upp vad ni kan för er själva men vad är det roliga med det?
Det kan ju oxå vara väldigt roligt att tävla, inte bara för tävlingen skull, utan gemenskapen på tävlingsplatsen. Om du inte har några tävlingsnerver precis så se det inte som en tävling. Se det som en chans att se vad du och din ponny går för. Och är det inte kul att drömma?
Drömmer du aldrig om att tävla SM tillsammans med din ponny? åka iväg på roliga cuper och ha kul tillsammans med din ponny och dina vänner?

Men visst träna du, men man har ju inget att se fram emot?
bara min åsikt :)


För det första så blir jag inte uppstressad! Jag har inte sagt att nån har sagt att jag rider dåligt! Jag menar bara att man inte rider sämre för att man inte tävlar. Man vill vell ändå bli bättre på ridningen även fast man inte tävlar och jag skall börja tävla mera! Man vill vell bli bättre på det man tycker om! Jag tycker också att man inte behöver tävla bara för att man har en fin ponny. Bara för att man inte vill tävla betyder vell inte det att man bara vill rida ut i skogen!

Jag förstår att man vill ha ett mål att rida mot men man behöver vell inte ha ett tävlings mål! DU kan ju lika gärna ha ett mål som säger "jag skall kunna rida ett L:A progra!" Med det menar man kuna rida INTE tävla!

Jag vill bara visa att tävlingen är en liten del av själva ridandet!

Nu skall jag inte tjata mera men jag vill tacka dig för att duinte var anonym utan vågade säga ditt namn! Dock fanns ingen bloggaddres så jag kan ju ändå inte svara på komentaren!

Sen vill jag tacka di för peppingen och jag skall försöka träna bort mina nerver eftersom Fire är en kanon ponny! :)


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0