Kärlek till hästen!

Många säger att hunden är mäniskans bästa vän men jag tror att hästen kan ta upp den platsen minst lika bra!

Jag tror att många ryttare och hästägare verkligen älskar sina hästar och ser dem som sin familj. Det gör jag, jag ser mina hästar som en del av familjen som får mycket av min tid! :)

Det är många som blir minst lika oroliga när deras häst är sjuk som när sin egen syster eller bror är sjuk! Men sen finns det mäniskor ssom ser sina hästar som en trängings kompis eller tävlings kompis. Det är klart att det bryr sig om sina hästar och vill att det skall må bra, men dem älskar nog inte sina hästar på samma sätt!

Dom tycker det är roligt att tävla och rida och bryr sig inte så mycket om att mysa med hästen! Nu säger jag inte att man inte kan älska sin häst bara för att man tycker om och tävla och träna för jag har kompisar som tävlar på mycket hög nivå men dem älskar inte sin häst mindre! Bla annat Cornelia som gästbloggat här, hon komm trea i SM 2010 men hon tycker nog att det är minst lika vigtigt att mysa med sin häst som att tävla och träna!

Sommaren 2010 red vi en ritt och badade med våra hästar där hon var med och både ryttare och hästar tyckte att det var väldigt roligt!

Jag tror inte bara att det är viktigt med kärleken till hästen för att hästen och ryttaren skall ha ett starkt band. Utan att ha ett starkt band hjälper nog till i all ridning och tävling, då man blir mer ödmjuka mot varandra!

Jag tror att kärleken till hästen är väldigt viktigt och ger mer glädje i både ryttaren och hästens liv!



Tycker ni att kärleken till hästen är viktig?


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0