Band med hästen!

Jag tycker att det är viktigt att ha band med hästen utöver ridningen alltså att vara en kompis med hästen. Ja tänk att försöka nå höga nivåer i ridningen utan att du och hästen är kompisar. Det är nästintill omöjligt enligt mig. Du kan vara hur duktig som hälst men ha en häst som inte gillar dig eller ja ni är inte kompisar medans en tjej som inte är lika duktig som dig men bästis med sin häst kan det gå hur bra som hälst för. Ja ni fårstår kanske vart jag vill komma.

Ja om du och din bästis gör något så kommer det gå mycket bättre än om du och din ovän gör samma sak. Det beror ju på att ni inte kan komma överens och samarbeta på samma sätt som du och din bästis så därför tycker jag att det är viktigt att bli vän med hästen. Gosa, leka ja vara som en hästkompis till sin häst ja inte bokstavligt men ja ni förstår.

Tips för att bli bättre vän med hästen:
- Lägg ned mycket tid på hästen utanför ridningen
- Rykta mycket
- Gosa med hästen
- Leka (Ruffsa manen, Men tänk på att hästar är rätt hårdhänta när de leker med varandra)

Ja det var några tips men jag tycker att det är viktigt att ha kul med hästen man skall inte bara tänka på träning och tävling det skall vara en kompis:D


Jag och Fire

Kram
 

Kommentera!<3
Postat av: cornelia

viken fin bild.. åh jag längtar till våren! ;)

2011-01-27 @ 12:36:57
URL: http://coches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0