Hissar

Jajag måste hissa tömkörning och tömkörningsgjordar. Super bra att kunna jobba hästen trots att inte rida. Mamma har tömkört Don nu under tiden han sakta kommit framåt i rehbiliteringen. Ja det är så bra att kunna  jobba hästen med tyglar och ändå inte sitta på hästen. Man har inte fått rida på Don så mycket under rehabiliteringen och då har tömkörningen varit perfekt efterssom han bygger muskler på ett bra sätt och blir starkare. Jag tror att det är tackvare tömkörningen som Don kommit så långt som han gjort. För nu kan man även rida honno mer och det beror ju på att han orkar bär upp någon på ryggen.

Vi använder en "riktig" tömkörningsgjord men man kan även tömköra med hjälp av sadel och så vidare. Det finns olika slag av tömkörningsgjordar och vi använder en hård tömkörningsgjord men man kan ha mjuka också. Vår fungerar super bra och vi är super nöjda över den. Vi köpte våran begagnad av en tjej så kan inte berätta vilka affärer man kan köpa dem i;) Vår ser ungefär ut såhär



JA den funkar jätte bra så en klar


Kram

Kommentera!<3
Postat av: Evelina Wahlström

Trevlig blogg! kolla gärna in min :)

jag bloggar om mitt liv som tävlingsryttare.

har nyss lämnat ponny som gick FEI och nu fortsätter min resa med min egna 7åring.

2011-01-19 @ 13:59:20
URL: http://evelinawahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0