Rosanna Zimdahl

Hej jag heter Rosanna Zimdahl och blev tillfrågad att gästblogga här, så visst ville jag det! :)
Jag heter somsagt Rosanna och bor på en hästgård en bit utanför Stockholm Jag har ridit i många år, började tävla när jag var 7-8 år och fick min första ponny när jag var 8-9 år.
Nu har jag två superfina d-ponnyer som jag rider och tävlar med!
Här är de:

Knockroe Lightening, kallas Nocke.



Han är en irländsk import, född 1998. En underbar ponny som gör allt och ställer upp för sin ryttare :) Han skulle aldrig tänka på att stoppa i hoppningen men ibland kan han vara lite slarvig och riva.
Vi har tävlat upp till Msv B hoppning och enstjärnig fälttävlan.

Pemberley, kallas Pemsan.



Pemsan är en svensk ridponny som är född 2001. Hon blev inriden ganska sent, som 6åring. En ponny med en underbar personlighet, väldigt känslig och är väldigt spänstig! Jag fick henne den 22 april 2010, då hon endast var tävlat några gånger. Vi har än så länge tävlat LA hoppning och kvalat till Msv B.
2011 kommer jag och ponnysarna satsa ännu högre mot nya mål!

Tack för att jag fick gästblogga här, det var roligt! :) Jag en blogg som heter hastdiggaren.blogg.se, vi ses där!


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0