Hiss vs Diss!







Jag har kanske Hissat hästleksaker förut! Jag vet inte! :P  men hästleksaker är jätte bra till en åtålig och stressad häst! De kan vara bra för en helt vanlig häst också, som bara vill ha lite extra roligt! Shadow har en leksak i boxen nu eftersom han får stå ine på dagarna! Han är inte hallt eller så! Han trycker mot staketet och stallägarna vill inte att han skall ta sönder staketet. Så nu jagar vi en hagkompis eftersom han nog inte kommer trycka då! ;)


Jag måste dessvärre Dissa hlvhalstäcken eftersom de skaver av manen såååååååååååå mycket! Vi har ett halvhals täcke till Fire eftersom det är väldigt varmt så får han ha det nu på vintern även fast det skaver av man! :( Ja hanns man blir lite tunnare och tunnare för varje dag! :( OBS! Dissar inte 
märke eller färg endast att det är ett halvhalstäcke! 



Ja, jag Dissar lädergrimmor eftersom de torkar och blir jätte fula om man lägger dem utanför hagen! Det är såååååååååååå tråkigt när man köpt en fin lädergrimma som blir hëlt förstörd efter ett tag när den legat ute vid hagen!





Jag måste ändå Hissa läder grimman eftersom den är bra och snygg att ha när hästen är inne i stallet!


Vad tycker ni? Har ni fler för och nackdelar om dessa grejer?

Kram, kram!


Kommentera!<3
Postat av: c a r r o

haha så sköt: "jag måste hissa den ändå" xd HEHE



vet inte vad jag tkr :/

2011-01-02 @ 23:21:53
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Madde

Halstäcke är absolut hiss även fast den skaver lite av manen (beror självklart också på hästen, min häst har väldigt stark man och svans, men vissa andra kanske lätt skaver bort), för om man har en klippt häst (hel eller halvklippt på olika sätt) så att halsen är klippt (vilket den oftast är på klippta hästar) så antingen fryser hästen eller så fixar den vinterpäls på halsen, och då var det ju ingen idé att man klippte den ;)

2011-01-03 @ 09:07:27
URL: http://ricos.blogg.se/
Postat av: Emma

Kommer nog aldrig sätta på min häst en nylongrimma pga säkerheten. En lädergrimma går av om hästen fastnar medan en nylongrimma töjer ut sig och hästen hinner i princip bryta nacken innan den lossnar (om den inte lyckas få av den på annat sätt)

2011-01-03 @ 21:12:29
URL: http://heavenlypsycho.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: Jo, vi brukar ta av dem grimmorna i hage och box, men de kan även slita sig på gången eller i transporter. Men för det mesta brukar det finnas säkerhetsspännen osv, men jag ser lädergrimmor som en billig försäkring :)

2011-01-03 @ 21:24:00
URL: http://heavenlypsycho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0