Knepen

Ja jag tänkte ge er några knep på hur man kan få ett snyggt ekipage på dressyrbanan.

Knopparna:
Knopparna tycker jag ger ganska mycket, om dem är snygga så ser ekipaget snyggare ut men för att få dem snyga är det bra att fläta så hårt som möjligt. Sen även att rulla ihop knopparna så hårt det går. Även så tycker jag att det är snyggt om man sprayar med glansspray över de färdiga knopparna då de glänser men det är svårt att knoppa om manen är hal när man väl ska fläta.

Huvudet:
En sak som jag tycker är viktigt för att få hästten att se snygg ut är att man klipper bort pälls i öronen så att det inte sticker ut tofsar med päls från dem.

Även så är det snyggt om man får mulen att glänsa mer då kan man ta babyolja på mulen, man kan även ta lite på ögonlocket eller vad man ska säga, ja tycker att det är supersnyggt :)

Benen:
Eftersom man ofta tittar på hur hästen rör sig och även på steget så är det ganska viktigt att ens häst inte har mycket hovskägg och så. Därför är det viktigt att klippa hovskägget. Man kan även ta lite babyolja om man vill att tex det mörka på benen ska glänsa mer.

Ja nu har ni fått lite knep som ni kan använda:)


Kram


Kommentera!<3
Postat av: Kajsa

Bra tips fiin bild:)



Följa varann via bloglovin ? (om du har)

2011-07-14 @ 23:53:23
URL: http://kajssat.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jätte fin blogg! Hoppas att du får en bra dag. Kram! :)

2011-07-15 @ 10:39:44
URL: http://teampf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0