Lycklig häst bättre resultat

Jag tror att mycket med ridningen har med hästens humör att göra eftersom att den är en så stor del av hur det går på träning/ tävling. För om hästen inte vill göra någonting går det inta att göra den saken. Därför tror jag att det är ganska viktigt att man ser till att ha en glad häst som gillar att vara med en som ryttare och även att hästen trivs med dig i all hantering. Det tror jag är viktigt eftersom man då får ett starkare relation till hästen och jag tror då att man får bättre resultat i ridningen.

Vad tror ni? Får man en häst som är rädd för sin ryttare eller en häst som bara inte trivs med ryttaren, får man samma resultat med det ekipaget som om det varit en ryttare som hästen trivs med. Vad tror ni?


Jag tror att om man har ett starkt band till sin häst tror jag att det hjälper i ridningen vad tror ni egentligen kommentera...

Kram

Kommentera!<3
Postat av: Lisa

på vilket stall står era hästar??? Letar nämligen stallplays i STHM<33

kramar Lisa S

2011-07-25 @ 19:13:17
URL: http://maila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0