Ridpass Don 6/7


Ja, igår red jag Don. Jag joggade bara lite för att han skulle få röra på sig lite eftersom mamma inte fick anstränga sig. I alla fall ka jag säga att Don har kommit väldigt långt från det att jag red honom i vintras, vilket är super roligt! Han har kommit väldigt långt efter skadan, som tog väldigt lång tid att läka, och det roligaste är att han har kommit så långt på en ganska kort tid för han utvecklas vid varje ridpass och blir finare och finare vid varje träning. Måste faktiskt ge min mamma och pappa beröm för att de har fått den  superstela omusklade hästen att bli mjuk och fin och musklig på en kort tid. För jag kan säga att efter minst ett års vila är det inte konstigt att hästen tappar muskler. Att han har kommit så långt tror jag också beror på att han själv vill jobba, ja en fantastisk häst som ingen först trodde skulle bli helt frisk efter skadan men som nu är så himmla fin. Ja, så roligt att allt detta händer:)

Ja, nu kan jag berätta också om att ridpasset gick jättebra. Han var jättefin och mjuk i sidorna och så, dock lite för  pigg i galoppen eftersom han vilade dagen innan så han blev lite pigg och ville nästan dra iväg. Men efter ett tag kunde jag samla upp honom mer och få honnom att gå under sig i stället för att bara springa så fort som möjligt som han ville göra från början:S Men alla hästar måste få vara pigga ibland:) I alla fall tycker jag att ridpasset gick superbra:) Och det tyckte nog mamma också, för det sa hon i alla fall!


Don i hagen :)

Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0