Ålders gränser Ponny!

I Svaerige är ju åldersgränsen 18 år men i andra länder 'r åldersgränsen 16. Det är ganska konstigt tycker jag.

Jag tycker faktiskt att man ska sänka åldersgränsen även i sverige, för det är faktiskt många som inte förstår när man är för stor, så för att skydda ponnyerna tycker jag att man ska änka åldersgränsen även i sverige.

Vad tycker ni om åldersgränser? Den med bästa förklaringen kommer upp på bloggen sen med en länk!

Men jag e så nyfiken på vad ni tycker!




Kommentera!<3
Postat av: Elvskogsmuppen

Jag tycker helt olika, ena delen av mig säger att man borde höja gränsen pga av alla korta vuxna som kanske inte kan rida storhäst för dom är korta och kanske inte kan kontrollera hästen. Sen andra delen av mig säger att man ska sänka till 16 just för dom som vill tävla världen om men som inte kan just för att dom är för gamla i dom andra länderna. Jag är som sagt rätt kluven.

2011-06-25 @ 11:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0