Byta rytare?

Idag är det ganska många hästar som får väldigt många olika ryttare. En som rider den dan och en annan som rider dagen efter. Jag tycker att det inte är så bra, jag tycker att man kan ha två till tre olika ryttare på ett ungefär och hälst två. Vi har två till tre ryttare på Shadow och två ryttare på Fire. Jag och carro rider Fire och Shadow och så har vi även en medryttare på Shadow. Det fungerar bra tycker jag. Men man kan ju tänka sig att det är ganska självklart att en häst som bara har en ryttare kan ta mindre hjälper av den än vad en häst som har fem ryttare kan. För alla rider på lite olika sett och man kan ju därför inte kräva att hästen skall förstå allt lika lätt för vilken ryttare som än sitter upp på hästen.

Jag tycker att man skall tänka på att försöka att inte skicka upp vem somhelst på sin häst efterssom den inte kommer rida på samma sätt som du och kanse därför inte förstår lika bra eller inte är lika lyhörd på vad du gör nästa gång du rider. Hästar vet inte nu rider DEN så då skall jag lyssna så på det och så på det. De tar hjälperna som de lärt sig och är vana därför är det bra att få in rutiner.

Som sagt tycker jag att man skall tänka sig för men att det är helt okej att låta andra rida men att man tänker på att dett kan påverka LITE.



Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0