En bra bild!

Vad är egentligen en bra bild? Ja det kan man undra men jag tycker att allt har med känslan som bilden ger. Det beror på vad man vill ge för känsla och vad man får för känsla. Men ibland vill man bara ta en bild på sitt djur och nedan kommer lite enkla steg för att man skall få en bra bild.

Bra bild på ett djur:
1. Det viktigaste som jag tycker är hur djuret ser ut. Det skall vara rent och snyggt;)
2. Platsen, man kan fota vart som hälst men det ger inte samma efekt om en hund ligger i ett rum som om den skulle ligga på en äng i det höga gräset. Då vill man nog ha en bild på hunden i det höga gräset eller?
3. Kameran, kameran tycker jag är väldigt viktig. Man vill ha bra kvalite på fotot med bra skärpa.
4. Vart är ljuset? Det som man också bör tänka på är var ljuset är, kommer det komma en skugga med i bilden vart osv,
5. Känslan, man vill inte att hunden skall morra så det viktiga är att få hunden eller vilket djur det nu är att se glad och posetiv ut.

Jag hoppas att detta kanske hjälpte lite om du vill ta en bild på ett djur. Dessa bilder har jag tagit på våt Chinchilla Bamse. Jag var tvungen att fota inne eftressom han nog hade rymt ute;S


Sötnos

Ja vad tycks? Dessa är oredigerade men man kan ju även redigera om man vill för bättra en bild då kan det se ut såhär

Det jag har gjort är att ändra skärpan (bland annat)

Kram

Kommentera!<3
Postat av: NellieB

Va söt den e. Hur länge har ni haft den. E den din elr både din å Carros?

2011-03-22 @ 21:17:41
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/
Postat av: ebba

blogga mer om bamse, han är mycket coolare än hästarna !! :D

2011-03-23 @ 17:57:23
URL: http://ebbasofie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0