Hästen före ryttaren

Vi har ju egna hästar och en sak som jag har märkt av ganska mycket om man gämför med ridskola är att man alltid måste tänka på hästen före sig själv. Det förstog man ju men inte att det var så mycket man måste tänka på för på ridskolan har man alltid en häst man kan rida.

Därför tycker jag att man inte skall kasta sig in i egna häst världen när man är ung eller snabbt, för man måste se till att man kan ta ansvar för hästen se till att hästen har vatten i hagen osv. En sak är också att man kan komma ut till stallet och märka att hästen är varm eller liknande som leder till att man inte kan rida den dagen. Det man måste man ta och tänka på att det viktigaste är att hästen mår bra.

Så kasta dig inte in i dn egna hästvärlden....

Kram

Kommentera!<3
Postat av: a*

Tack för att du skrev till skvallerbloggen, hjälpte mig lite :) Tycker det är så elakt att man får skit kastat på sig precis hela tiden. Om saker som faktist inte ens är sant. Jag har ingen ätstörning och är inte lika smal nu som i somras, men jag har problem med att gå upp hur mycket jag än äter. Jag försöker verkligen göra allt men det går inte. Bara att inse att jag nog inte kommer se "perfekt" ut. Men jag ser inte ut som att ha aneroxia iallafall, och tur är ju det :) jättefin blogg förresten.

2011-03-16 @ 20:17:40
URL: http://ponnyfjantarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0