Ridning intresse eller jobb?

Vissa har ridning som intresse och andra som jobb. Vad vill du ha ridningen som eller vad har du den som?

Vi har ridningen som fritid och intresse just nu men man kan ju även jobba i stall, vara beridare, inridare, tränare osv. Ja men vad är egentligen bäst? Vill man bara ha hästar som sitt intresse eller vill man få betalt över att rida? Många kan se det som en dröm att få jobba med hästar men de som jag har pratat med som jobbar med hästar tröttnar mer och mer på ridningen.

De jag pratar med har tyckt att det är ett jobb och att man inte gärna håller på med ens jobb hela tiden. Så om du berider hästar som ditt jobb vill du inte gärna rida din häst efter som ett exempel. Nu har jag inte träffat någon med just detta problem. Så vill man jobba med hästar egentligen eller är det bara vissa hästyrken som man vill jobba med? Ja detta har jag funderat ganska mycket på och nu lutar det till att jag vill ha hästarna som ett intresse och inte jobb.

Kram
 


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0