Tränare?

Jag har hört några säga att man inte behöver träna när man har kommit upp på en viss nivå. Enligt mig är det helt fel. Ja asså det tycker jag eftersom man alltid kan bli bättre och man behöver alltid hjälp från marken för du kan bara gå på känsla. Så jag tycker helt enkelt att man alltid skall ha tränare i alla fall ibland. Kanske inte varje vecka men regelbundet tycker jag om det inte så är att man är väldigt sjuk eller har varit det ett tag. Ja det kan finnas andra anledningar så kan vissa vara okej men ja tycker att du skall ha nån från marken som hjälper till och det kan vara en kompis eller en förälder också. Vad tycker ni i denna fråga? 

Kram

Kommentera!<3
Postat av: Eleonor - Vägen tillbaka efter olyckan

Hej.

Som vanligt tycker jag att lagom är bäst. De där ordet lagom är ju rätt svårt, men det är viktigt att ha en tränares öga då och då som kan hjälpa en - oavsett nivå man rider på!



Dock tycker jag det är lika viktigt att man får chansen att prova och rida själv o känna efter - då ser man ju om man har tagit till sig tränarens ord på rätt sätt = få en AHA-upplevelse.



/ Eleonor

2011-03-20 @ 09:10:09
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0