De olika grenarna...

Ja det finns massor av olika grenar innom ridsporten men en fråga är, finns det några som är bättre/sämre än andra? Skadar vissa grenar hästarna mer än andra?

Ja tyvärr så finns det ganska många ridgrenar som sliter väldigt mycket på hästarna, så jag tycker faktiskt att man skall tänka på hur sin gren sliter på hästen och vad man skall göra för att minska slitaget? Även så kan det vara bra att tänka på att inte träna på de slitsammare grenarna hela tiden även att man tar det lugnare och sänker kraven på vissa pass.

Det som sliter kan vara:
- Snäva svängar i full fart
- Hastiga stopp
- Mycket tyngd på frambenen
- Träna på samma sak väldigt ofta

Så jag tycker att man skall tänka på saker för att få sin häst att må bra och att man minskar slitaget för hästen.
Vad tycker ni? Tänker ni på hur det kan slita på hästen och vad du skall göra för att minska slitaget?


Bjuder på en bild på mina älskade hästar som jag älskar så otroligt mycket<3<3

Kram

Kommentera!<3
Postat av: Elsa :)

Fin blogg!

Kolla gärna in min och säg vad du tycker om min nya väska :)



KRAM

2011-05-27 @ 21:07:19
URL: http://sessanselsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0