Framskrittning!

Framskrittning är en viktig sak som många tyvär slarvar lite med. Jag har sett många som endasst skrittar fram i ca 5 minuter, mendasn jag tycker att man skall skritta fram MINST 10 minuter. Jag tycker att det är viktigt med fram och avskrittning eftersom det är det som får igång hästens kropp att arbeta och sänka pulsen och avsluta arbets passet.

Jag tycker att det är väldigt viktigt och vi brukar skritta fram i ungefär 15 minuter. På vintern försökte vi skritta fram nästan 20 minuter. Jag trycker att det är jätte viktigt och tycker att det är synd att det ofta blir väldigt korta framskrittningar på ridskolor. Det är ju faktiskt där barnen och dem vuxna lär sig rida och då borde dem ju je gott exempel och visa vad som är bra. Men självklart förstår jag att man inte kan ta 10 - 15 minuter från en ridlektion till att skritta fram och yttligare 10 minuter till att skritta av när man har en lektion på 40 - 50 minuer. då blir det ju bara 20 - 30 minuter kvar. Så självklart förstår jag det.

Man skulle kunna ha en skrittmaskin som man kan sätta hästarna i medans man går igenom ävningen man skall göra. Då får ju hästarna skritta fram längre men lektionen blir inte kortare. Självklar för står jag att det skulle vara dyrt, men man borde leta efter en bra lösning för både hästar och mäniskor.


 Det är ju en kanon möjlighet att kunna skritta fram på denna gallop bana. :)


Kommentera!<3
Postat av: Elvskogsmuppen

En skrittmaskin kostar väldigt mycket, tar plats och på ridskolor skulle det inte funka mellan lektioner, för dom har ju inga raster mellan.

2011-05-06 @ 11:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0