Funktionen på shabrak

Ofta när man köper shabrak så tänker man på färg modell och storlek men en sak som jag har märkt är att man måste tänka lite på hur de är i funktionen. Vi har nämligen ett shabrak som jag gillar väldigt mycket men som ger skav av kanten längst bak och det är ju inte bra. Därför har vi inte använt det så jätte mycket. Andledningen till att det ger skav är att det blir som en luftbubbla längstba och att kanten då "skär" in i huden.

Ja ni kanske fattar av bilden lite i alla fall. Ja så jag tycker ändå att det är en sak att tänka på. Har ni haft något liknande?

Kram


Kommentera!<3
Postat av: Emma

Flippan har också ett schabrak som skaver i slutet av schabraket så att pälsen är typ jätte kort och sträv. Men jag och antonia älskar det schabraket så vi brukar ha en fårskinnspadd under schabraket och då har det blivit mycket bättre! Ett tips som faktiskt funkar. Ni kan använda erat schabrak och det är rätt gulligt med lite ludd som sticker ut under schabraket! :) Samma sak som när man har padden mellan schabraket och sadeln ;)

2011-03-25 @ 21:15:35
URL: http://coches.blogg.se/
Postat av: Carolina

Anmäl dig gärna till veckans blogg som är uppe nu! :)

2011-03-25 @ 21:33:21
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0