Tipps!



Hej alla ja det förra tippset som jag skrev var det inte så många som läste så här kommer jag gå in på lite samma sak men även ha lite skötar tipps!

Ridtipps:

Mitt största eller bästa rid tipps är att man alltid skall ha ett mål. Långvariga,  kortvariga och superkortvariga. Det jag menar med det är att man skall ha mål som kan vara om några år några månader och bara över veckan och bara över ett pass. Det är för att det aldrig är bra att bara rida runt. Målen behöver inte vara svåra (kortvariga) det kan mer vara en inriktning. Träna på övergångar, eller göra skänkelvikningar ja dem behöver inte vara svåra. Vi rider mest grunden på våra hästar för att båda kan väldigt mycket så därför är det viktigaste att hästen lyssnar på dig. Därför rider vi mycket övergångar och det tränar vi på hela tiden. Vi tränar även på att hästen skall ridas mycket för skänkeln och inte lika mycket för tygeln eller handen.

Exempel på mål (det är inte mina mål!)

Långvarigt: Tävla Grand Prix 2020

Kortvarigt: starta en L:A innan sommaren  

Super kortvarigt: Min häst skall inte vara stel i vänstersidan när veckan är slut.

Ja det var lite exempel. Mina andra tipps är att inte glömma bort att använda benen. Benen är alltid viktiga. När man ställer igenom skall man ta fram inner skänkeln lite och hålla kvar hästen för ytterskänkeln och ytterhanden. Hålla hästen på rätt spår genom att rama in med båda skänklarna och så vidare.

Skötar tipps:
Jag vet inte om de här redan har stått på bloggen men då får ni läsa dem igen:)

Bada:
När man badar en häst kan man använda oparfymerat människoschampo det är snällare mot huden!

Man kan använda oparfymerat människobalsam i svansen och manen det gör att svansen och manen blir lena. Man kan även ha lite baby olja i svansen det ger samma efekt.

Baby olja på hästens mule och ställen som man vill skall glänsa. Det blir jätte fint! Hoppas att dessa tipps har hjälpt lite i alla fall


Sööta lilla Fire!:)♥

Kram, kram


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0