Förlåt!

Jag är jätte ledsen att jag inte bloggat på ett tag men förlåt skall verkligen skärpa mig! Det gäller att fota också!

Här kommer i alla fall lite beskrivningar från hur jag hade det i Fredas, Lördas och idag.

Fredag:
Jag hade det ockej i skolan och det gick ganska bra på mitt lugna pass i ridhuset med Fire. Jag tränade på att han skulle gå fram för skänkeln men var ganska seg!

Lördags:
På dagen pluggade jag och sedan på kvällen åkte vi ut till stallet och jag red Fire det gick väldigt bra är nöjd han fick sin fina gång i traven och var ganska framåt. Men i galoppen var han ganska seg och ville bryta av hela tiden. Det gick i alla fall bra i slutet. Sedan följde VÄRLDENS BÄSTA Cornelia med hem till oss. Hon sov över hoss oss och vi hade det jätte kul!

Idag:
Ja vi vaknade halv tio och vi drog oss framför tven och sen gick vi ned och åt fruckost. Efter det åkte vi till en klubbtävling och tittade på när en kompis tävlade (Clear round) Hon gick nolla båda klasserna och hon vart nöjd. Men när vi skulle lasta hästen gick det inte så bra! (Hästen är ung och väldigt rädd av sig) Ja vi försökte ett tag men det slutade med att en ridlärare fick hjälpa oss. Ja för först var det bara vi "ungdommar" som var hästvana och kunde gjöra några. Men när ridläraren kom gick hon in eftrer några försök.

Ja efter det åkte vi hem till corneli fixade lite mat och åkte ut till hennes stall. Ja där skrittade hon ute en häst först och då gick vi med henne och det gick bra trots att det var skymning. Ja sedan red hon en till häst och det gick bra. Efter att hon ridigt klart så fikade vi lite och sedan åkte vi hem och åt middag och firade pappa. Grattis på fars dag!

Ja det kommer eventuelt bilder av dagen senare!

Ja det här är väll det ni missat!

Kram, kram!
 


Kommentera!<3
Postat av: Alice

jag va jätte nöjd, och hon va super duktig inne på banan :)

2010-11-27 @ 21:17:24
URL: http://alicefabienne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0