Fire var hängig!

Ja när vi kom ut till stallet gick jag ganska snabbt ut till våra hästar och såg att Fire stog i en hörna och hade mat kvar. Jag förstod ganska snabbt att något var fel då han älskar mat och aldrig lämnar någonting kvar. Han brukar även komma fram till dörren när han ser eller hör oss. När jag sa "hej" eller ja pratade med honnom tittade han på mig och började flema lite. Jag blev orolig. Jag tog in honnom till stallet så att vi skulle kunna titta närmre på vad det kunde vara. På vägen till stallet stanade  han några gånger. (Det brukar han inte heller göra) Sedan tog vi tempen på honom och den var normal. Han fick även en godis som han brukar kasta sig i. Nu tuggade han knappt på den.

Vi försökte ringa hans ägare som inte svarade..... Ja jag började visitera honnom och då jag trodde att de hade med magen att göra började jag stryka/masera magen för att öka blodcirkualationen och för att hans mage skulle börja arbeta ordentligt. Han blev piggare och piggare och började lyssna och titta på vad som hände runt omkring. Sedan åt han även en godis som vanligt (Kasta sig på den) ja inte riktigt men nu tuggade han på den i alla fall. Sedan ringde ägaren tillbak och då berättade hon att han hade gjort så tidigare när han hade ont i magen. Så troligen var det magen han hade ont i. Jag gick ut för att leda honnom och han var så bra att vi testade att trava. Det gick bra men jag travade bara lite.

han var normal när vi åkte och hoppas att allt är bra nu!

Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0