Hiss!

Idag hissar jag



Jag tycker att det är super bra att tömköra! Det blir ju så likt ridning som det bara går fast från marken!

Tömkörning gör ju att hästen slipper ryttaren på ryggen och det underlättar även att ryttaren ser hur hästen går. JAg tycker att tömkörning är jätte bra och vår hästar tökörs ganska ofta! Jag tycker att tömkörning är ett kanon bra sätt att motionera hästen på om man inte kan rida, och även en jätte bra variation från ridningen för både häst och ryttare. Longering är ju ganska bra också men med tömkörning tyycker jag att det går mycket bättre!

En stor hiss för tömkörning! Vad tycker ni?


Kommentera!<3
Postat av: NellieB

Grymt...vi longerar å tömkör mycke på våren.

2011-02-28 @ 19:52:17
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0