Ridpass 8/2 Shadow!


Jag jogadde i ridhuset! Det var meningen att våran medryttare skulle rida men hon var ju sjuk så då fick jag rida istället! :)

När jag jorde iordning Shadow såg jag att det var blod på hans ben! :( Det ser ju så himla mycket ut eftersom han är vit. Det hadde kladdat av sig påandra ställen än själva såret så det såg ganska läskigt ut. Eller jag tyckte det, men det kan bero på att han är min lilla bebis! Men det var bara ett litet litet sår! Så det gick att rida :)!

Eftersom jag vet att han alltid stannar när man leder fram så skrittade jag fram honnom (alltså jag var på istället för att leda) istället. I början så stannade han och ville "kissa" några gånger. Det kan nämligen hända att han lådsats kissar (han ställer sig som om han skulle kissa men kissar inte)! Men de första gångerna lät jag honnom kissa om han ville men när han inte gjort det på ett par gånger så blev jag lite "arg" och sade till honnom! Då gick det bättre och det dröjde ett tag innan han testade igen.

Jag joggade bara och övade på att se till att han var ordentligt lösgjord och på min egna sitts. Jag tycker Shadow var riktift duktig och fin! Han var väldigt mjuk och avslappnad! Han var så snäll och duktig (utom när han låsas kissade) Haha!


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0