Sporrar

Ja många använder sporrar för att kunna ge midre hjälper men få ett större resultat. Dock kan man missbruka sporrarna till någon bestraffning. Det tycker jag är helt fel men finns det någon grens på längden vad som används till vad eller beror det på vem som använder sporrarna?

Jag tycker att man borde få använda vilka sporrar man vill men om personer runtomkring eller på tävlingsbanorna märker att sporrarna används som en bestraffning tycker jag att man borde gjöra något.

1.

2
3
4    

5

6


Vilken av dessa ser snällast respektive elakast ut eller vad man skall säga tycker du?

Kram

Kommentera!<3
Postat av: Myran

Jag tycker att alla som ni visar kan vara ok men alla kan också vara totalt tortyrredskap. det beror helt på ryttarens skänkel. den längsta sporren är inte värre än den som är rundad om den sitter på fel ryttare.



Jag har sporrar som ser ut som nr 2 ungefär på de flesta hästar, men det betyder ju inte att man använder dem varenda gång för det.



Det var min åsikt =)

2011-02-27 @ 20:55:01
URL: http://trinnie.blogg.se/
Postat av: Team Norrlandsryttarna | Jessica & Linn

Jag tycker det är bra att det finns en gräns på hur långa sporrar man får ha på tävling!

2011-02-28 @ 09:20:31
URL: http://teamnorrlandsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0