Trafiken...

En sak som jag tycker är synd och väldigt irriterande är att många i trafiken inte har respekt för att hästar kan bli rädda när man är ute och rider, att de bara dånar förbi och struntar i att man kör förbi ett stort djur som faktiskt kan bli rädda. Därför tycker jag att man själ som hästmänniska kan överdriva och ha respekt för de andra som faktiskt sitter på hästen eller leder för ibland när man själv rider eller leder en väldigt kännslig häst som blir rädd för mycket hade man velat att alla som körde förbi hade tagit det lugnt och så för att inte stressa upp den hästen. Men varför ser man då att de är vissa av dem som struntar i hästen och inte saktar ned har en egen häst. Ja det tycker jag är väldigt konstikt för istället borde det vara vi som överdriver och får andra som inte är hästvana att se att man ska sakta ned för att vara snäll.

Ja vad tycker ni? Är det ett problem för er att vissa som kör bil bara dånar förbi när ni är ute och rider? Och framförallt saktar ni ned visar ni gott exempel för dem som inte vet bättre och inte förstår att hästar faktiskt kan vara rädda och känsliga?

Jag tycker att det är ganska mycket dubbelmoral att klaga på vissa som dånarförbi och sen göra samma sak själv genom att inte sakta ned men kanske inte köra fullt så snabbt som dem du klagar på, därför tycker jag att vi ska tänka på att ta det lugnt i trafiken bland hästarna.



Kram


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0