Dagens ridpass Fire!


Idag red jag Fire, vilket var kanon kul eftersom vi delar upp lite vecko vis nu! Förra veckan red jag Shadow och alltså denna vecka Fire. Men i tisdags han vi ju inte rida utan bara leda eftersom mamma jobbade sent :(. På måndagar och onsdagar vilar dem eftersom vi behöver plugga och så tränar mamma sent på måndagar (för sent) och så är det hopp träningar på onsdagar. Sen var jag ju sjuk igår! :(

Men nu till dagens ridning!

När min Fire inte hade fullt upp med att vara en fjant så var han super lydig och fin. Jag började med att trava uppe på en volt där allt gick fint och han var så duktig, sen gick jag längs spåret och i en hörna stod ett hinderstöd med ett skrittäcke på. Den var så otroligt läskig tyckte fire! Haha! Kunde inte gå närmare en sju meter. Min lilla fjant! Men efter det gick det mesta bra och han fattade gallop när jag bad om det och gick fint och lydigt. I ena gallopen krånglade han lite men jag fick igenom det som jag ville i slutet! Så jag är jätte nöjd med ridpasset idag!

Sen när jag skulle gå och hämta mitt skritt täcke så satt en kille på bänken där och han var ju sjukt läskig! Haha! Igen så var min ponny en liten fjant! Man han är bäst endå! <3


Min sötnos! <3


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0