Kompis eller maskin?

En sak som jag tycker är väldigt viktigt att man tänker på är att man inte ska ha en häst som tränings/tävlingsmaskin utan man måste vara hästens kompis också för annars tycker inte hästen att det är lika roligt och även så ska man aldrig se på en häst som en maskin som gör saker på beställningar. De är djur har egna viljor och man måste tänka på det.

Så jag tycker att man ska ta sig tid till att bli vän med sin häst för då kommer allting att bli roligare, ridningen som hanterandet. Ja man måste gilla att vara med sin/sina hästar och inte bara själva tränandet, annars tror jag att det aldrig kommer att gå. Jag kan bara säga att jag älskar allt med mina hästar och allt som har med dem att göra så jag tycker att man ska försöka göra hela delen med hästarna roligt genom att skaffa en vän genom livet. Tävlingar och träningar kan vara en del på resan på samma sätt som vissa har sina hästar som bara sällskapsdjur. Jag tycker att man alltid ska tänka på att ha hästen som sin vän<3


Alltid i mitt hjärta<3 Kommer ni att vara LOVE!

Kram


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0