Hiss och diss!

Tips:

Till er som har häst/hästar:

Ta några stallfria dagar! Jag känner ofta att jag  inte hinner m,ed mina andra kompisar utom dem i stallet. Just för att jag lägger så mycket tid i stallet. Därför kan man ta en stallfri dag där man kan vara med andra kompisar eller hitta på något annat roligt. Jag har gjort det ett par gånger och tycker att det är super bra!

Allmäna häst tips:

nu när det är vinter får hästarna allt för ofta stylyor som är jätte svåra att få bort!
Det är jätte svårt att få bort styltorna och man kan ju spola varmt vatten när man bara skall vara inne, men när man skall gå ut så funkar ju inte det! Då blir dem styltorna ännu värre! Me jag tyckeratt hovkratsar som är gjorde helt i gjärn är bättre än dem som har plastskaft.
Dessa är bättre än.....

dessa!

När man har kratsat hovarna och et att man skall ut i snö igen ka man pensla i llite hovolja i hoven, då blir det lättare att ta bort nästa stylta!

Ja nu har ni lite tips, Jag hoppas att tipsen hjälper!


Kommentera!<3
Postat av: Carro

Jag måste bara säga förlåt för rubriken! Jag skulle först göra en hiss eller diss sedan ändrade jag och ville göra ett tips men glömmde att ändra rubrik!

2010-12-06 @ 20:00:16
URL: http://tvilligryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0