Ridpass 6/12



Ja jag hann inte blogga igår när jag kom hem och så slog det mig nu att jag glömt att skriva om ridningen igår så här kommer en beskrivning av ridningen igår!

Ja jag red Fire igår och det gick faktiskt ganska bra. Ja fören gångs skull kunde jag rida i ridbyxor istället för att behöva ha massa annat för att hålla värmen. Så jag kunde sitta bättre och det gjorde att jag kunde komma åt honom mycket bättre. En tjej som såg tyckt att han var jätte fin och såg pigg ut men jag tyckte att han kändes seg. Så hoppas att han såg bra ut!:)

Ja jag tränade på att göra övergångar som jag tycker är en av de viktigaste sakerna i ridningen. För om en häst inte lyssnar framåt eller tillbaka hur skall det då gå när man börjar göra skritt piruetter och skänkelvikningar. Man kanske kan göra dem men inte så bra. Så att hästen lyssnar tycker jag är grunden. Jag lösgjorde även båda sidorna och han var följsam och fin.

Jag glömde självklar kameran så det blev inga bilder!

Ja kram, kram!

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0