Hästgård???

Jag har alltid velat ha hästgård i alla fall efter vi fick hästarna.

Jag tycker att det skulle vara kanon att ha en hästgård eftersom man slipper resan till stallet, det är ju bara att gå ner till stallet nåra meter bort. Sen skulle det ju bli billigare att ha hästen i ett eget stall istället för i inakordderingsstall.

Vi har varit och kollat på några hästgårda och hus med ev. möjlighet till stall, men det finns ju tyvär nackdelar också och det är ju dem som har gjort att vi inte har flyttat till någon hästgård.

Man måste ju fixa alla fodringar själv, fixa maten, ta in och ut hästarna. Lunchen skulle ju bli svår att fixa eftersom mamma och pappa jobbar och jag och jennifer går i skolan. Sen blir det nog svårare att åka bort och så för vem skall ta hand om hästarna?

Nu kan vi ju "köpa" typ allt. i vårat stall. Alltså vi kan köpa att någon fixar med hästarna, mockar och sånt.



Tänk vad skönt det skulle vara att ha dessa nåra hundra meter från huset! :)

Men ni som har/bor på en hästgård. Vad finns det för fördelar nackdelar med att ha egen hästgård?


Kommentera!<3
Postat av: Elvskogsmuppen

Ni kan anställa mig ;D

2011-04-28 @ 10:44:50
Postat av: Anna & Erika

Om ni ska skaffa hästgård ( ngn gång ) kan ni ju alltid ge hästarna lunch direkt efter skolan ( som vi gör )

2011-04-28 @ 15:52:44
URL: http://tavlingsryttarbloggen.blogg.se/
Postat av: Ida <3

Vem är Elvskogmuppen! Får panik, haha :D <33

2011-04-28 @ 19:11:07
URL: http://excelsa.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag ger alltid mina hästar mat på morgonen innan jag går till skolan, sen när jag kommer hem från skolan (ca halv 4) och sen på kvällen vid 10 typ :)

Jag tycker inte att det finns några nackdelar med att ha hästarna hemma :) mockning och allt annat som behöver göras tar inte så lång tid om man bara har två hästar som jag har :) ca 1 timme tar det för mig :) super härligt att bara kunna gå ut och kela med hästarna.

2011-04-28 @ 22:03:32
URL: http://tavlingsryttarbloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det fins inga nakdelar ;)

2011-04-29 @ 09:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0