Hiss

En sak som vi har skrivigt ganska mycket om är sporrar. Vi har frågat er bland annat om vad ni tycker om regler och om det skall vara tillåtet för alla att he sporrar. Men då har ni och även vi skrivigt att det är okej att ha sporrar så länge man inte missbrukar det och sparkar in sporren i magen på hästen eller liknande. Självklart kan det vara att man är elak mot hästen på ett annorlunda sätt men ja ni förstår kanske det jag vill komma till...

Man andledningen till att jag nu hissar sporrar är för att det kan förtydliga hjälperna så mycket. Alltsså kan en seg häst som man brukar behöva gå på med skänkeln ganska mycket bli mycket känsligare om man har sporrar.

Så enligt mig får sporrar en hiss om man använder det på rätyt sätt:)


Kommentera!<3
Postat av: -

håller med dig:D

2011-04-05 @ 13:45:32
URL: http://endiktaresliv.blogg.se/
Postat av: Rubiin

Jag håller med!När jag rider på ridskolan så behöver jag sporrar för annars får jag inte fram vissa hästar ordentligt eller måste sitta och hacka med skänkeln hela tiden och då är det bättre att ha sporrar och bara behöva driva lite med dom:)

2011-04-05 @ 14:02:28
URL: http://rubiinibunkell.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0