Hjälptygel - gummisnodd

En sak som det finns ganska många olika åsikter om är gummisnodd. Skall man använda det, eller är det då gummisnodden som gör jobbet? Min såikt kommer nedan:)

Jag tycker att man skall eller kan använda gummisnodd om man själv inte kan rida hästen korekt. Det tycker jag efterssom man då kan rida hästen lättare på ett korekt sätt så att hästen höjer ryggen samt arbetar med bakbenen under sig. Därför kan det vara en hjälp till de som har lite svårare att få sin häst i form. Dock så är det snodden som gör det mesta jobbet och därför tycker jag att det är lite fel att säga "min häst går jätte fint på tygeln och jätte lätt" eller något liknande för om en häst går jätte lätt på tygeln eller i form så behöver man inte ha gummisnodd och det finns ingen andledning till att man har det.

SÅ en ska jag tycker att man skall tänka på är att man kan använda gummisnodden för sin häst bästa


Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0