Hjälptyglar (gummisnodd)

En sak som det finns ganska många olika åsikter är om hjälptyglar. Jag tycker själv att man kan använda det om det behövs, dock så tycker jag att man inte skal använda det för ofta. Det tycker jag eftersom hästen jobbas av hjälptyeln och inte av ryttaren. Man kan inte ge eftergift på samma sätt heller och jag tycker att det är bättre att ta hjälp av en tränare och lära sig hur man på bästa sätt kan rida ihop sin häst.

Jag tycker även att man skall tänka på att det är gummisnodden som gör jobbet därför kan man inte riktigt säga att min häst är jätte fin och går alltid super fint, om man använder gummisnodd. För varför skulle man ha det om det inte behövs? Ja men vad tycker ni om olika hjälptyglar och kanske främst gummisnodden?


Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0