Lösdrift?

En sak som det finns olika tycken om är lösdrift. Vissa tycker att det är jätte bra för det är det mest naturliga för hästen medans andra tycker att det bara är jobbigt och att hästen mår bättre av att stå i värme ibland och inte bara i regn och rusk. Vissa tycker även att det är okej att ha hästarna ute dygnet runt på sommaren men inte annars, då brukar de hästar som står på lösdrift året om ha något slags vidskydd eller lada eller liknande medans många hästar på sommarbete inte har det, ja varför är det mer okej när de inte kan gå in i skugga på sommaren eller skydda sig från regn under sommaren men på vintern när det är ksllt men hästarna kan gå in och skydda sig mot ovädret då är det inte okej?

Ja det är lite konstigt enligt mig, visst att man har olika åsikter men när man börjar säga emot sig själv tycker jag att det är lite överdrivet för det känns som att man inte vet vad man pratar om. "Jag vill inte ha min häst ute dygnet runt men han skall få gå på sommarbete" Ja då går hästen ju ute dygnet runt eller? Ja lite dubbelmoral.

Ja jag tycker att lösdrift är helt okej att ha hästar på men att jag själv inte skulle vilja ha mina hästar på det eftersom de motioneras och så och då tycker jag att det är bättre att ha hästarna i box. Men hästar som är avställda eller unga så att man inte rider tycker jag att det är helt okej. Ja tycker att det är upp till en själv för man får välja själv om man ville ha sin häst ute eller i box. Men vad tycker ni?



Kram


Kommentera!<3
Postat av: Elvskogsmuppen

Några av mina hästar har gått ute året runt, men tävlingshästarna har tyvärr stått i box. Jag skulle helst ha alla ute året runt. Dom mår bara bra av det, fast sen såklart finns det hästar som inte klarar det av olika anledningar. Man ska gå efter vad ens egen häst klarar och tycker om.

2011-04-29 @ 15:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0