Ponnysporrar

En sak som det vad jag har förstått finns ganska mycket olika meningar om är vad för sporrar man får ha på ponny under tävling. Vissa säger att det viktigaste är att de inte är längre än 15 mm men jag har hört att man måste ha nedböjda sporrar, vet ni något om detta? Får man ha trubbiga eller skall de vara avrundade? Ja hur är det egentligen?

Ja för när vi var i en hästbutik frågade vi efter ponnysporrar som var tillåtna på tävling. Men d var en av altenativen en sporre som jag tror ej är tillåten men är någon annan mer säker på vilka man får ha?

Jag tror att man får ha dessa


På bilden tror jag att sporren ligger upp och ned eftersom den skall vara nedböjd.

De jag tror att man inte får ha är

Ja man ser nog inte så jätte bra men piggen är rak.


Ja är det någon mer som är insatt i detta?

Kram

Kommentera!<3
Postat av: Alice Evegård

fin och bra blogg :DD

2011-04-18 @ 21:46:58
URL: http://aliceevegard.bloggplatsen.se
Postat av: sannalitens.blogg.se

Ha en fin kväll sötnos :)



Kramar, Sannalitens.blogg.se

2011-04-18 @ 23:00:46
URL: http://sannalitens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0