Rid plan för dagen....

Ja idag skall vi ut till stallet, jag skall rida Fire nu ganska mycket när jag skall tävla så idag blir det lilla Fire som jag skall rida:)

Jag skall de första 5-10 minuterna (efter värmningen) rida mycket framåt och träna på lydnand. Sedan tänkte jag ta ut några delar ur programet och rida eller rida igenom hela. Det får vi se lite. Jag skall i alla fall troligt vis träna på torsdag och då är planen att jag skall rida igenom programmet.

Jag tycker att det är väldigt bra att träna på program men inte för ofta. Det tycker jag efterssom man hela tiden har planerat där skall jag göra en ökning eller något liknande. Jag tycker även att man skall bestämma ganska mycket i ridningen att där skall jag börja trava och inte börja när det känns bra för det kan man inte göra på tävling eller liknande. SÅ det är ett litet tips Tänk alltid ett steg längre och bestäm vart du skall göra vad.

Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0