Ridpass Fire 17/4


Igår red jag Fire i ridhuset. Jag tränade först bara på lydnand jag red mycket övergångar samt på volter för att få honnom mjuk och det gick jätte bra. Sedan skulle jag rida igenom programet, han ville inte riktigt gå förbi en hörna som var superläskig... Ja han ville verkligen inte men tillslut gick det och då drev jag bara framåt förbi den så att han inte skulle tveka på att stanna och titta. Då fungerade det jätte bra.

Ja hela programet gick bra och jag är nöjd, ja det var bra att det gick så bra trots att jag ridigt fram själv. Ja innan när jag rididgt igenom programet har våran tränare vart med innan, men nu red jag lixom utan hjälp:D Ja det var roligt, ja vi får hoppas att det går lika bra på tävlingen:) Någon som har ng tips för att inte bli nervös? Jag blir alltid supernervös på tävlinar:S Ja det måste jag träna bort och det jag måste göra är att tävla för att inte göra en grej av det. Jaja... Har nån något tips är det bra:)

Kram

Kommentera!<3
Postat av: Elvskogsmuppen

Man ska vara nervös på tävling, men inte överdrivet nervös, som jag brukar bli xD

2011-04-18 @ 19:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0