Sitsen!

En sak som jag tycker att man alltid skall träna på är sitsen. Att man sitter rakt med händerna ihop över manken och att man har tummen som högsta punkt. Jag tycker även att det är viktigt att man tänker på skänkelläget. Ja tycker att sitsen påverkar väldigt mycket om vad man tycker om ett ekipage. Så därför tycker jag att man verkligen skall ta tid till att få en bra grundsits och sedan ha någon som kan korigera från marken om man märker att det är någonting som kan rättas till. Därför tycker jag även att man inte skall ta illa upp om man någon påpekar ens sits. Självklart kanske man inte vill att vem som h'lst skall göra det men jag tycker att man skall försöka att ta åt sig så mycket som möjligt av kommentarerna sedan behöver man faktist inte använda den för ibland kanske man inte alls håller med.

Men jag tycker att man alltid skall träna på en bra sits och även tänka på den om man vet att man gör något "fel" om man vet att man hamnar i stolsits lätt är det bara att försöka att tänka hela tiden på att dra tillbaka skänkeln. Samma sak om man lutar handen så att tummatna pekar inåt så är det bara att kämpa och försöka att göra sitt bästa med att träna bort det och få in en ny vana.

Så tänk på sitsen

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0