Städa i ditt stall

En sak som jag tycker är väldigt viktigt är att man håller iordning i stallet. Det finns flera saker som kan hända om man inte håller iårdning, jag tänkte berätta om lite av de sakerna som kan hända såp att man förstår vad som kan hända.

Årdning i stallgången
En sak som kan leda till att hästar och människor kan skada sig är att det är stökigt i stallgången. Alltså så att det inte ligger massor av saker i stallgången och liknande. Detta är viktigt eftersom hästar kan fastna i sakerna och få panik. På det sättet kan även människor skadas eftersom hästarnas instingt är att dra ifrån det läskiga. Ja ni förstår säkert vad jag menar.

Inget skrot
Ja det är även viktigt att man inte har skrot på stallplanen och liknande för hästar kan bli rädda och dra eller liknande och då skada sig på skrotet. Så släng det istället för att låta det ligga.

Dålig mat
Det som är väldigt viktigt är att man tar bort och slänger dålig mat som man då märker att hästen inte kan äta och inte låter det ligga för hästar vet inte vad som är dåligt och kanske sliter sig för att äta och kan då bli väldigt sjuk. Andra personer vet kanske heller inte vad som är dåligt och råkar då ta av de dåliga maten och ger det till hästen.

Ja det här är bara några av de saker som kan hända och därför tycker jag att det är väldigt viktigt att man städar efter sig. Vår stallägare tycker även att detta är viktigt och vill att det skall vara ordning och reda. Detta tycker jag är super bra då jag själv tycker att det är viktigt att hästarna inte skadar sig.

Såhär ser vårt stall ut ofta frånsett att sadelskåpet inte brukar vara där. Tror att någon skulle på tävling men som sagt så är det inga täcken som hänger och grimmorna hänger på krokar i kanterna av stallet ni ser dem vid dörren.

Kram

Kommentera!<3
Postat av: Hästryttaren

Jättefin blogg!

Hoppas du får en bra påsk :)



Du får gärna kika in i min blogg!

2011-04-17 @ 20:15:17
URL: http://hastryttaren.blogg.se/
Postat av: saida

Haha, det är mitt sadelskåp.

2011-04-17 @ 22:50:29
URL: http://saida.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0